Günlük Arşiv: Ara 12, 2020

Kurallara Uymayanlara Ceza Kesiliyor

Edirne’de yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınıyla mücadele kapsamında, hafta sonu uygulanan sokağa çıkma kısıtlaması dolayısıyla birçok noktada denetim gerçekleştirildi.

İba: “vatandaş ve Esnafın Sorunlarını Sık Sık Dinliyoruz”

Edirne’ye yapılacak projeler hakkında bilgi alışverişinde bulunmak, esnaf ve vatandaştan aldıkları istek ve talepleri çözüme kavuşturmak adına her ay mutlaka en az bir kez Ankara’ya gittiklerini belirten AK Parti Edirne İl Başkanı Belgin İba, ilgili bakanlıkları ziyaret ettiklerini, Edirne esnafı ve vatandaşı için sonuç aldıklarını ifade etti.

Sokaklarda Sessizlik Hakim

Türkiye geneli uygulanan hafta sonu sokağa çıkma kısıtlaması kapsamında Edirne de korona sessizliğine büründü. Cuma akşamı saat 21.00’de başlayan sokağa çıkma kısıtlaması, Pazartesi günü 05.00’e kadar devam edecek.

“çömlekköy Barajı bir An Önce Yapılmalı”

Son yıllarda yaşanan kuraklık, yapılması gündemde olan barajları gündeme getirdi. Edirne Ziraat Odası Başkanı Hüseyin Arabacı, Çömlekköy Barajı’nın bir an önce yapımına başlanması gerektiğini söyleyerek, “bir an önce kendi suyumuzu kendimiz depolayıp kendimiz yönetebilir hale gelmeliyiz” dedi.

Saraçlar Caddesi’nde Oturma Bankları Kaldırıldı

Edirne’de koronavirüs tedbirleri kapsamında daha önce etrafı tel örgü ile kapatılan oturma bankları, bu kez belediye tarafından tamamen kaldırıldı. Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, “maalesef bu işi bankları kaldırmadan çözemedik. En azından vatandaşların mesafe kuralına uymalarını böyle sağlamış olduk” dedi. Başkan Gürkan, yılbaşında canlı etkinlik yapılmayacağı açıkladı.

Tabip Odası Başkanı Altun: Ben de Aşı Olacağım

Edirne Tabip Odası Başkanı Prof. Dr. Gürcan Altun, koronavirüs tedbirleri kapsamında kısıtlamaların yeterli olmadığını, en az 14 günlük tam kapanma gerektiğini söyledi. Oda Başkanı Altun, kendisinin de aşı olacağını açıkladı.

”65 Yaş Üstü Vatandaşlar Namazlarını Evde Kılsınlar”

Edirne İl Müftüsü Alettin Bozkurt, 65 yaş üstü vatandaşların koronavirüs tedbirleri kapsamında camiye gelip namaz kılmalarının sağlıkları açısından sakıncalı olduğunu söyleyerek, “65 yaş üstü vatandaşlarımızın camiye gelmeleri yasaktır. Geldikleri takdirde sevap yerine günah kazanmış olurlar. Onlar gönül rahatlığıyla namazı evde kılsınlar” dedi.