Aylık Arşiv: Mart, 2021

Astım ve Koah Hastaları İçin Cihaz İcat Ettiler

Edirne’de iki mühendis, astım ve KOAH hastalarının yaşamlarını kolaylaştıracak havalandırma cihazı geliştirdi. Dünyada bir ilk olan cihaz, ortamdaki tozu, nemi, radon gazını toplayıp, hastaların rahat nefes almalarını sağlıyor.

Minik AFAD Gönüllüleri Vali Canalp’i Ziyaret Etti

Edirne Valiliğinin koordinesinde İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü tarafından farkındalık oluşturmak amacıyla minik AFAD gönüllüleriyle çekilen klipte oynayan çocuklar ve okul yöneticileri Vali Ekrem Canalp’i makamında ziyaret ettiler.

Kurşun Tesisine İzin Verilmedi

Edirne'nin içme suyunun arıtıldığı tesislere sadece 205 metre uzaklıkta yapımı için ÇED süreci başlatılan "Kurşun Kırma, Eleme, Yıkama Tesisi"ne gelen tepkiler üzerine Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ÇED raporunun iptal edildiğini duyurdu.

Sütte Sınıflandırma Gündemde

Sütte sınıflandırılmasına Edirne Süt Üreticileri Birliği’nden destek geldi. SÜTÜB Başkanı Mustafa Suiçmez, “yapılacak uygulama Edirne’nin sütüne son derece faydalı olacaktır” dedi. Suiçmez, Edirne’nin sütünün çok iyi kalitede olduğunu açıkladı.

Efod’a Altın Madalya

Edirne Fotoğraf Sanatı Derneği (EFOD),  Türkiye  Fotoğraf  Sanatı  Federasyonunun (TFSF)  düzenlediği  "2020 Türkiye  Fotoğraf Sanatı Federasyon Kupası" fotoğraf  yarışmasında altın madalya kazandı.

Bakan Koca Haftalık Vaka Sayılarını Açıkladı

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, illere göre 7 günlük her 100 bin kişide görülen yeni tip koronavirüs (Kovid-19) vaka sayılarını açıkladı. Buna göre Edirne’de 7 günlük koronavirüs vaka sayısı geçtiğimiz hafta yüz binde 180,01 iken bu hafta 200,36’ya yükseldi.

Tıp Bayramı Buruk Kutlandı

Bir yıldır tüm dünyanın mücadele ettiği koronavirüs nedeniyle sağlık çalışanları Tıp Bayramı’nı bu yıl buruk kutladı. İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Mustafa İshak Yıldırım, “sağlık çalışanlarının verdiği mücadelenin hakkı ödenemez” dedi.

Tıp Bayramı Buruk Kutlandı

Bir yıldır tüm dünyanın mücadele ettiği koronavirüs nedeniyle sağlık çalışanları Tıp Bayramı’nı bu yıl buruk kutladı. İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Mustafa İshak Yıldırım, “sağlık çalışanlarının verdiği mücadelenin hakkı ödenemez” dedi.

Gürkan: Asla İzin Vermeyeceğiz

Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, sivil toplum örgütleri ile birlikte basın açıklaması yaparak Edirne'nin içme suyunun arıtıldığı tesislere sadece 205 metre uzaklıkta yapımı için ÇED süreci başlatılan "Kurşun Kırma, Eleme, Yıkama Tesisi"ne asla izin vermeyeceklerini söyledi. Gürkan, “Kurşun Kırma, Eleme, Yıkama Tesisi yapımına Edirneliler olarak asla izin vermeyeceğiz. Vatandaşlarımıza, çocuklarımıza kurşun bulaşmış suyu İçirmeyeceğiz” dedi.

Şehit Mustafa Kayın’ın İsmi Üst Geçitte Yaşayacak

Hakkari’nin Şemdinli ilçesinde PKK’lı teröristlerce sınır birliğine yapılan hain saldırıda şehit düşen Keşanlı Mustafa Kayın’ın ismi ilçedeki Şehirlerarası Otobüs Terminali’nin bulunduğu alanda yer alan üst geçitte yaşayacak.