Aylık Arşiv: Mart, 2021
Muhtar Çizmeleri Giyip İşçilere Yardım Etti
Medresealibey Mahallesi’nde bozulan parke taşlar, belediye işçileri tarafından onarılıyor. Çalışmalar sırasında işçileri bir an olsun yalnız bırakmayan Mahallenin Muhtarı Nesrin Günay da sarı çizmelerini giyerek yapılan çalışmada işçilere yardım etti.
“ne Mutlu Türk’üm”
Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu’nun Öğrenci Andı’yla ilgili aldığı karara üzüldüklerini belirterek, “Danıştay’ın bu kararı yüreğimizi acıttı” dedi.
“andımız Kaldırılamaz”
Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu, Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin ‘Öğrenci Andı’ maddesini yürürlükten kaldıran düzenlemenin iptaline karar verdi. Bu kararın ardından artık okullarda öğrenci andı okunmayacak. Türk Ocakları Edirne Şube Başkanı Yakup Öz, “çocuklarımıza özgüven, bilinç ve sorumluluk aşılayan andımız kaldırılamaz” dedi.
Pandemi Süreci Çalışma Düzeninizi Nasıl Değiştirdi ?
Yaklaşık bir yıldır dünyayı etkileyen koronavirüs salgın süreci, vatandaşların çalışma düzenini nasıl etkiledi? ETV’nin stajyer Muhabirleri Efe Atakan Özel ile Atakan Saygılı Edirnelilerin nabzını tuttu. İşte vatandaşların görüşleri..
Sanayide Heykel Üretiyor
T.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel Bölümü öğrencisi Serghei Gulpea, pandemi döneminde geçimini sağlamak için sanayide heykel üretimi yapıyor. Gulpea, sipariş üzerine aldığı heykel işlerinde materyal olarak alanı olan metali kullanıyor.
“şeker Fabrikaları Özelleştirilince Küspe Fiyatları Arttı”
CHP Edirne Milletvekili Okan Gaytancıoğlu, şeker fabrikalarının özelleştirilmesinin en çok hayvancılığı sekteye uğrattığını söyledi. Üreticilerin hayvancılıkta büyük zarar ettiğini belirten Gaytancıoğlu,”Eskiden üreticilerimiz fabrikaya şeker pancarı teslim ediyorlardı, hakları olan küspeyi bedava alıyorlardı. Şimdi küspenin tonunu 2.200 liradan alıyorlar.” dedi.
Vatandaşın Gözünden Pandemi
Edirneli vatandaşların bir kısmı koronavirüs pandemisi sürecinde alınan kısıtlamaların işe yaradığını düşünürken bir kısmı da kısıtlamalara uyulmadığından yakındı. ETV stajyer muhabirlerimiz sokağa çıkıp Edirnelilere pandemi bittiğinde ilk ne yapmak istersiniz diye sordu.
Selimiye’den Sonra İkinci En Önemli Eser
Osmanlı'ya 88 yıl başkentlik yapan Edirne sınırları içinden geçen Arda, Tunca ve Meriç nehirlerinin üzerinde 9 adet taş köprü bulunuyor. Yapımı 1847 yılında tamamlanan 263 metre uzunluğundaki tarihi Meriç Köprüsü ise Edirne’nin Selimiye’den sonra ikinci tarihi eseri olarak kabul ediliyor.
Organik Atıklardan Tablet Şeklinde Mama Üretimi Sağlanacak
Edirne Belediye Başkan Yardımcısı Dr. Ertuğrul Tanrıkulu, pandemi döneminde sokak hayvanları için yaptıkları çalışmalarla ilgili bilgi verdi. Tanrıkulu, artık yemeklerden tablet şeklinde mama üreten bir makineyi de kısa süre içerisinde Edirne Belediyesi bünyesine kazandıracaklarını söyledi.
Edirne’den Sağlık Çalışanlarına Duygu Yüklü Video
Edirne Valiliği ve İl Sağlık Müdürlüğü işbirliğinde 14 Mart Tıp Bayramı dolayısıyla bir video hazırlandı. Özellikle içinde bulunduğumuz koronavirüs pandemisinde büyük özveri ve fedakârlıkla görev yapan sağlık çalışanlarının anıldığı kısa video, izleyenleri duygulandırdı.







