Günlük Arşiv: Nis 3, 2020

Bakan Koca, Dsö Avrupa Bölge Direktörü ile Görüştü

Sağlık Bakanı Dr. Fahrettin Koca, Dünya Sağlık Örgütü Avrupa Bölge Direktörü Hans Kluge ile telekonferans görüşmesi yaptı. Koca, Avrupa’da pandemi politikalarının gözden geçirilmesi gerektiğini belirtirken, Kluge, DSÖ’nün Türkiye’nin uygulamasını emsalsiz bulduğuna değindi.

Margi Outlet Avm Covid-19 Kapsamında Kira Almayacağını Duyurdu

Edirne’de faaliyetini sürdüren Margi Outlet Alışveriş Merkezi, Koronavirüs salgını ile mücadele kapsamında kiracılarına bir duyuru yaptı. Bu kapsamda AVM yönetimi, kiracılarına Mart ayı için iade faturası keseceklerini, Nisan ayı kirasını da almayacaklarını bildirdi.

1 Ocak Sonrasında Sona Eren Raporlar Geçerli Olacak

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk,: “Kronik Hastalarımızın 1 Ocak ve Sonrasında Sona Eren Sağlık Raporları Geçerli Olacak” duyurusunda bulundu. Buna göre; kronik hastalığı nedeniyle sağlık raporuna dayalı olarak ilaç ve tıbbi malzeme alan hastalarımızın yeniden reçete düzenletmelerine de gerek kalmayacak.

Edirne’de Korkutan Yangın

Edirne’de Eski İstanbul Caddesi Hacı Mestan sokaktaki bir evin ikinci katında henüz belirlenemeyen nedenle yangın çıktı. Olay yerine gelen itfaiye ekipleri yangını kısa sürede kontrol altına aldı.

Elektrik ve Doğalgaz Faturalarında Yeni Düzenleme

Yeni tip koronavirüsle mücadele kapsamında Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu, sektör çalışanlarının ve tüketicilerin sağlığının korunması amacıyla karantinaya alınan, idari kararlarla sayaç okumalarının durdurulduğu yerleşim yerleri ve sayaç okuma yapan çalışanların sosyal mesafelerini koruyamayacağı yerlerde elektrik ve doğal gaz faturalarında "Kıyasen Fatura Düzenleme" uygulamasını hayata geçirdi.

16 Ton Konsantre Yüzey Dezenfektanı Kullanıldı

Edirne Belediyesi, COVİD-19 salgınına karşı başlattığı çalışmalarda bugüne kadar 16 ton konsantre yüzey dezenfektanı, 5 ton el dezenfektanı kullanılırken, 100 bin maske ve eldivende tüm kamu personelin kullanımına sunuldu. Belediye ayrıca 50 bin adet broşür, 10 bin adet afiş ve 25 tane de billboard ile halkı alacakları tedbirler konusunda bilgilendirdi.

‘evinde Kal, Kitap Oku; Hediyeni Al’

Keşan Belediyesi, evde kalıp, Mayıs Ayı sonuna kadar, en çok kitabı okuyup özetini getiren 22 kişiyi ödüllendirilecek. Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu, başlattıkları “Evinde Kal, Kitap Oku Hediyeni Al” kampanyası hakkında açıklama yaptı.

Anons Aracı Sokak Sokak Gezmeye Devam Ediyor

Edirne’de gezici anons aracı, mahalle mahalle gezmeye ve gerekli uyarıları yapmaya devam ediyor. Yapılan uyarılara lütfen uyalım, evlerimizde kalalım.

Gerenli, ‘’el Ele Veremesek de El Birliği ile Bu Günleri Aşacağız’’

Kırklareli’nin Lüleburgaz İlçesi Belediye Başkanı Dr. Murat Gerenli, Koronavirüs salgını ile mücadele kapsamında uyarılarda bulundu. Gerenli, konu ile ilgili hazırladığı videoda Nisan ve Mayıs aylarında geçerli olmak üzere konut ve iş yerlerinde su ve atık su ücretlerine %50 indirim sağladıklarını duyurdu.

Helvacıoğlu, ‘’aracımızı Yeni Aldık ve Hemen Hizmete Sunduk’’

Keşan Belediyesi Corona Virüs salgını nedeniyle özel olarak hazırlattığı dezenfeksiyon ve sterilizasyon aracıyla Keşan’ın tüm cadde ve sokaklarında dezenfektan çalışmalarını sürdürüyor. Keşan Belediyesi’nin dezenfeksiyon çalışmalarının daha etkili olması için çok ciddi çalışma yürüttüğünü belirten Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu, Temizlik İşleri Müdürü Yasin Paçaman’la birlikte söz konusu araç başında açıklama yaptı.