Aylık Arşiv: Nisan, 2020

Gaytancıoğlu: ‘’neden Başka Ülkelerin Çiftçisine Para Kazandırıyorsunuz?’’

CHP Edirne Milletvekili ve Genel Başkan Başdanışmanı Doç.Dr. Okan Gaytancıoğlu sıfır gümrük vergisi ile 1 milyon ton buğday ithalatı yapılacak olmasını eleştirirken ”Neden başka ülkelerinin çiftçilerine hala para kazandırıp kendi çiftçimizi desteklemiyorsunuz?” dedi.

Helvacıoğlu: Keşan’da Maskesiz Kimse Kalmayacak

Keşan Belediyesi, Korona Virüs tedbirleri kapsamında vatandaşların sağlığını korumak için maske dağıtımlarına aralıksız devam ediyor. Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu da vatandaşa maske dağıttı.

İba,“edirne’de Elektirik Faturaları 35 İla 54 Günlüktür”

Elektrik faturalarındaki belirsizliğin sebebi belli oldu. AK Parti Edirne İl Başkanı Belgin İba, elektrik faturaları hakkında konunun muhatapları ile görüştükten sonra yazılı bir açıklama yaptı. Başkan İba yaptığı açıklamada; "Koronavirüs salgını ile mücadele önlemleri kapsamında Edirne Valiliği tarafından alınan karar neticesinde Edirne merkezde elektrik faturaları sayaç okuması yapılmadan fatura kıyaslama yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Sayaçlar okunamadığı için tüketicilerin faturaları 35 ila 54 gün üzerinden hesaplanmıştır ve iki taksitle ödenebilmektedir." Dedi.

Havsa’da Yaşayan Vatandaş Koronavirüs Sebebi ile Yaşamını Yitirdi!

Edirne’nin Havsa ilçesinde yaşayan ve Covid-19 virüsü sebebiyle tedavi gören bir vatandaş yaşamını yitirdi. Vefat haberini duyuran Havsa Belediye Başkanı Av.Aydın Balkan, “İlçemizde yaşayan ve Covid - 19 virüsü sebebiyle tedavi gören bir hemşerimizi bugün kaybettik. Kederli ailesine üzülerek sabır diliyorum. Belediyemizce defin işlemleri görevli personellerimiz tarafından gerekli tedbirler alınmış ve defin işlemi uygulanması gereken prosedür çerçevesinde yapılmıştır. Hemşerilerimizin bu ciddi hastalık karşısında duyarlı kalmaya devam ederek, alınan tedbirlere harfiyen uymasını dilerim.” diye konuştu.

Balkonlarda İstiklal Marşı Coşkusu

Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin 100’üncü kuruluş yıl dönümünü ve 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nı kutlamak için saatler 21.00’i gösterdiğinde tüm Edirne tek bir ses oldu. Milli bağımsızlığımızın sembolü İstiklal Marşı; bu kez balkonlardan yankılandı.

Altyapı Çalışmaları Kapsamında D-100 Karayolu Kısmi Şekilde Kapatılacak

Edirne Belediyesi’nin şehir genelinde yapımını sürdürdüğü altyapı çalışmaları kapsamında, 26 Nisan Pazar günü Olin kavşağında D-100 karayolu 15 gün süreyle kısmi şekilde kapatılacak. Belediye Başkanı Recep Gürkan, altyapı çalışmaları kapsamında, İleri Biyolojik Atık Su Arıtma Tesisi ile şehir bağlantısını bağlayacak bölümün inşasının tamamlandığını belirtti.

Sokaklar Belediye Bandosuyla Şenlendi

TBMM’nin 100. Yılı ve 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı COVİD-19 salgını nedeniyle sokaklarda kutlanamayınca; Edirne Belediye Bandosu’nun şehrin caddelerinde gerçekleştirdiği marş ve şarkılardan oluşan konserine tanıklık etti. Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan ve Eşi Esra Gürkan, bando ile birlikte sokak sokak gezerek, Edirnelilerin bayramını kutladı.

Keşan’da Gökyüzüne 2323 Adet Balon Bırakıldı

Keşan Belediyesi ekipleri mahalle mahalle gezerek konserler verdi ve gökyüzüne 2323 adet uçan balon bıraktı. Koronavirüs salgını nedeniyle TBMM’nin açılışının 100’üncü yılı ile 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamaları Keşan’da da evlere ve balkonlara taşındı.

Selimiye’den Canlı Yayınla Mukabele Geleneği Sürdürülüyor

Mimar Sinan'ın ustalık eseri ve dünya mimarlık tarihinin başyapıtlarından Selimiye Camisi’nde bu yıl; 14 asırlık mukabele geleneği canlı yayınla sürdürülecek. Edirne İl Müftüsü Emrullah Üzüm, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını nedeniyle bu yıl ramazan ayında Camilerde buluşulamayacağını fakat vatandaşların Müftülüğün sosyal medya hesaplarından mukabeleyi takip edebileceğini söyledi.

Bahçeşehir Koleji’nden Belediye Çalışanlarına Yüz Siperliği

Edirne Bahçeşehir Koleji’nde görev yapan öğretmenler tarafından hazırlanan yüz siperlikleri, sahada görev yapan belediye personelinin kullanması için Belediye Başkanı Recep Gürkan’a teslim edildi. Başkan Gürkan, “İnanıyoruz ki bu sıkıntılı günleri tıpkı bu şekilde dayanışma ve yardımlaşmayla, birbirimizi destekleyerek aşacağız” dedi.